Канал “1+1” вісім років брехав Нацраді ТБ і радіо про частку Медведчука у власності і може бути позбавлений ліцензії

19.06.2020
Україна

Центр протидії корупції звернувся до Національної ради з питань телебачення та радіомовлення щодо перевірки телеканалів “1+1”, “2+2” і “ТЕТ”, які входять до холдингу “1+1 Медіа” Ігоря Коломойського на подання недостовірної інформації про структуру власності. Зокрема про частку Віктора Медведчука та його дружини у цих телеканалах.

Згідно з офіційною інформацією телеканалів “1+1” і “2+2” про структуру їхньої власності, їхня істотна частка (24,6%) належить фірмі олігарха Ігоря Суркіса “Bolvik Ventures LTD”. Зазначено, що Суркіс володіє 100% цієї фірми. Що стосується каналу “ТЕТ”, то на його сайті прямо не вказано про частку Суркіса, однак це випливає з інформації Агентства з розвитку інфраструктури фондового ринку України. 

Водночас журналісти програми “Схеми” у своєму розслідуванні довідалися, що Оксана Марченко, дружина депутата і лідера проросійської партії “Опозиційна платформа — За життя” Віктора Медведчука, теж володіє часткою компанії “Bolvik Ventures LTD”, а, отже, і часткою каналів “1+1”, “2+2” у розмірі 8,22% і каналу “ТЕТ” у розмірі 8,17%. 

Медведчук був власником цієї частки особисто з 2012 до 2016 року. Після цього власність переоформлена на дружину.

Закон “Про телебачення та радіомовлення”, а також Порядок про подання інформації щодо структури власності зобов’язує оприлюднювати всіх, хто прямо або опосередковано володіє часткою телеканалу. Що стосується каналів “1+1”, “2+2” і “ТЕТ”, то інформації ні про Медведчука, ні про його дружину немає.

“Виходить, керівництво “1+1 Медіа” подавало недостовірні відомості щодо власників щонайменше з 2012 року. Тобто 8 років. Більше того, у наявній інформації йдеться про 100% власності Ігоря Суркіса компанією Bolvik, хоча тепер ми знаємо, що нею частково володіють Медведчуки. Власники “1+1” брехали  державі і мають  понести покарання”, — коментує голова правління Центру протидії корупції Віталій Шабунін.

За законом, подання неправдивих відомостей про структуру власності загрожує телеканалу відмовою у видачі ліцензії або анулюванням вже існуючої ліцензії. ЦПК звернувся до Нацради, аби там провели перевірку і в разі підтвердження цих порушень зверталися до суду для анулювання ліцензій “1+1”, “2+2”.

До речі, сам Медведчук до обрання народним депутатом заявляв, що не міг керувати деяким бізнесом через санкції США, тому і відбувалося переоформлення на дружину. Але він так само стверджував, що особисто керує бізнесом, а дружина тільки юридично ним володіє.

Примітно, що канал “2+2” вже мав проблеми з мовленням у Кропивницькому через непрозору структуру власності. Нацрада тривалий час не подовжувала ліцензію на мовлення каналу через те, що там відмовлялися оприлюднити повну інформацію про кінцевих бенефіціарів.